Η Ιαπωνία της καρδιάς μας!!

2020-02-02

Nagoya

Την επόμενη μέρα αποφασίσαμε να πάμε μονοήμερη εκδρομή στην Nagoya κάτι που δεν ήταν προγραμματισμένο αφού στην Οσάκα μέσα σε δύο μέρες είχαμε δει και δοκιμάσει όσα θέλαμε. Έτσι χρησιμοποιώντας το πάσο μας με τα λεωφορεία της Willer Express ούτως ή άλλως δεν θα πληρώναμε κάτι επιπλέον .οπότε κάναμε κράτηση διαδικτυακά και το πρωί πήραμε το μέτρο για να πάμε στη στάση Umeda όπου θα έφευγε το λεωφορείο μας .

Χρειάστηκαν περίπου 1,5 ώρα για να φτάσουμε στη Nagoya και χωρίς να χάνουμε χρόνο κατευθυνθήκαμε προς το Toyota Commemorative Museum of Industry and Technology. Πρόκειται για ένα μουσείο που αφηγείται μέσα από τα εκθέματα του την ιστορία και την εξέλιξη της εταιρείας Toyota που ξεκίνησε σε αυτή την πόλη αρχικά κατασκευάζοντας μηχανές ύφανσης και στη συνέχεια πέρασαν στην κατασκευή μετάλλων για να καταλήξουν στην γνωστή σε όλους μας παραγωγή αυτοκινήτων.

Ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό αφού υπήρχαν μηχανήματα σαν αυτά που έχουν στα εργοστάσια για την παραγωγή των αυτοκινήτων και μαζί βίντεο που να δείχνει όλη την διαδικασία! Το εισιτήριο κοστίζει 500 γιέν και αξίζει σίγουρα να το επισκεφθείτε αν σας βγάλει ο δρόμος προς την Nagoya που κατά τα άλλα δεν έχει κάτι ιδιαίτερο σαν πόλη πέρα από το ωραίο κάστρο που θα πηγαίναμε μετά.

Περπατήσαμε περίπου 3 χιλιόμετρα για να φτάσουμε στο κάστρο και έτσι είχαμε την ευκαιρία να δούμε το ρυθμό μιας πιο μικρής πόλης που έδειχνε πολύ πιο προσιτή για να ζήσεις.

Φτάνοντας στο κάστρο της πόλης διαπιστώσαμε ότι εδώ για να μπεις ακόμα και στο προαύλιο χώρο έπρεπε να πληρώσεις 500 γιέν που κατά την γνώμη μου δεν αξίζει. Αρκεστήκαμε έτσι στο να το δούμε από απόσταση και να συνεχίσουμε την βόλτα μας στην πόλη.

Είχαμε προγραμματίσει για 4 ώρες την επίσκεψη μας στην πόλη αφού ξέραμε ότι δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο για να δεις οπότε ο χρόνος πέρασε γρήγορα και μπήκαμε στο δρόμο για την επιστροφή στην Οσάκα. Εδώ να σας πω ότι κάθε φορά που κάνετε κράτηση με τα λεωφορεία σας λένε από που θα το πάρετε και που θα φτάσετε στο προορισμό σας ,οπότε καλό θα είναι να έχετε σημαδέψει στο χάρτη του Google maps τα σημεία ώστε να μην ψάχνετε τελευταία στιγμή από που φεύγει το λεωφορείο σας.

Στην διάρκεια της διαδρομής είχαμε wifi και πρίζες για να φορτίσουμε τα κινητά μας πάντα όμως χρησιμοποιώντας το μετατροπέα ρεύματος. Φροντίστε να αγοράσετε ένα μετατροπέα που να κάνει για όλες τις χώρες από Αμερική μέχρι Ασία ώστε να τον έχετε πάντα στα ταξίδια σας.

Φτάνοντας στην Οσάκα πήγαμε στο ξενοδοχείο για να πάρουμε τα πράγματα μας και να πάμε στο σταθμό ξανά έπειτα από κάποιες ώρες, αυτή την φορά για να πάρουμε το νυχτερινό λεωφορείο για Χιροσίμα! Μια πόλη που μας γοήτευσε αλλά και μας συγκίνησε λόγω του καταστροφικού παρελθόντος της με την πρώτη ατομική βόμβα που έπεσε εδώ στις 6 Αυγούστου του 1945 από τους Αμερικανούς.

Κατά την προσωπική μου άποψη, αν οργανώσετε ταξίδι στην Ιαπωνία είναι προτιμότερο αν δεν έχετε αρκετό χρόνο να παραλείψετε την Οσάκα παρά την Χιροσίμα!!! Σίγουρα βρίσκεται μακριά συγκριτικά με την Οσάκα από το Τόκιο όμως με το βραδινό λεωφορείο δεν χάνετε χρόνο αφού ταξιδεύετε κατά την διάρκεια της νύχτας!

Hiroshima

Φτάσαμε στην πόλη της Χιροσίμα στις 05:30 και έχοντας συννενοηθεί με το hostel μας Santiago GH Hiroshima που θα μέναμε, πήγαμε για να αφήσουμε τα πράγματα και να πιούμε ένα καφέ στο σαλόνι του. Ακόμη μια φορά είχαμε κάνει κράτηση από το booking και με μόλις 9€ τη νύχτα θα μέναμε σε πολύ κεντρικό σημείο της πόλης.

Έπειτα πήγαμε σε ένα κοντινό εστιατόριο για να φάμε μια ζεστή σούπα με noodles για να πάρουμε ενέργεια.

Είχαμε ραντεβού στις 09:00 με τον κύριο Okihiro από την εταιρεία Hiroshima local tours για να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε την πόλη και το νησί Miyajima που πρέπει να επισκεφθείτε οπωσδήποτε αν βρεθείτε στην πόλη της Hiroshima.

Ξεκινήσαμε με το τρένο για να πάμε στη στάση Miyajimaguchi για να κατεβούμε εκεί και να πάμε να πάρουμε το καραβάκι που θα μας περάσει απέναντι στο νησί Miyajima. Το κόστος για το τρένο και το καραβάκι είναι στα 600 γιέν μια διαδρομή που κράτησε περίπου 1 ώρα.

Φτάνοντας με το καραβάκι στο νησί θα δείτε μία υπέροχη πύλη Torri από το ναό Itsukusima η οποία έχει φτιαχτεί μέσα στο νερό καθώς για τους Ιάπωνες το νησί είναι ιερό! Βλέποντας το πύλη που δυστυχώς τώρα βρισκόταν σε διαδικασία ανακαίνισης και είχε σκαλωσιές προσέξτε το βουνό από εκείνο το σημείο αφού η κορυφογραμμή του μοιάζει με την μορφή θεότητας!

Το νησί των θεών το ονομάζουν και εδώ θα βρείτε πολλούς ναούς της Σιντοϊστικής και βουδιστικής θρησκείας με κορυφαίο το ναό Itsukusima που αποτελεί πολιτιστικό θησαυρό για την Ιαπωνία. Μόλις περπατήσετε στο νησί θα δείτε ελάφια που θα σας πλησιάσουν για να τους δώσετε φαγητό. "Προσοχή" Αν τους δώσετε φαγητό τότε δεν θα σας αφήσουν σε ησυχία και μπορεί να γίνουν και επιθετικά οπότε καλύτερα να το αποφύγετε. Σημείωση Τα ελάφια εδώ δεν τα θεωρούν αγγελιοφόρους του θεού όπως στην Νάρα!

Ο ναός αποτελείται από την κύρια αίθουσα, το χώρο προσευχής, αίθουσα παραστάσεων και όλα αυτά συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρες που στηρίζονται από πυλώνες που πατάνε στην θάλασσα.

Θα δείτε να υπάρχουν κενά ανάμεσα στις τάβλες της γέφυρας κάτι που έχει γίνει για να προστατεύεται ο ναός όταν ανεβαίνει η στάθμη του νερού. Το 1168 ο Taria no Kiyomori που ήταν ο ισχυρός ηγέτης της Ιαπωνίας διάλεξε το νησί Miyajima για να χτίσει το ναό Itsukusima.

Η πύλη Torri που βρίσκεται μέσα στο νερό υπάρχουν στιγμές που η παλίρροια της θάλασσας δίνει την δυνατότητα να περπατήσετε κοντά της αν και εγώ την προτιμώ όπως ήταν, αλλά χωρίς τις σκαλωσιές!!

Μια ωραία λεπτομέρεια απ'τις πολλές που μας είπε ο κύριος Okihiro είναι ότι τα λιοντάρια που υπάρχουν στην είσοδο του ναού, το δεξιά είναι αρσενικό και έχει πάντα ανοιχτό το στόμα ενώ το αριστερά είναι θηλυκό είναι με κλειστό στόμα και ένα μικρό κέρατο στο κεφάλι.

Το αρσενικό λέει Ah ενώ το θηλυκό Um κάτι που υποδηλώνει την καλή συνεργασία που έχουν οι δύο φύλακες του ναού.

Το εισιτήριο για το ναό κοστίζει 300 γιέν κόστος που περιλαμβάνεται στο tour το οποίο σας βοηθάει να μάθετε πολλές πληροφορίες που θα σας συναρπάσουν.

Ανάμεσα σε αυτές τις πληροφορίες επιτέλους καταλάβαμε πως λειτουργούν αυτό που κάνουν με τα χαρτάκια που λένε το μέλλον.

Αρχικά κουνάς ένα κουτί που βγάζει ένα ξυλάκι από μια τρύπα. Βλέπεις τον αριθμό που έχει το ξύλο και από εκεί παίρνεις το χαρτί από το αντίστοιχο ντουλαπάκι που λέει πως θα πάει το μέλλον σου. Αν είναι καλή η τύχη σου το κρατάς ως φυλαχτό στο πορτοφόλι σου ,ενώ αν είναι κακή το κρεμάς στα σκοινιά που έχουν στο ναό, οπότε καταλαβαίνετε τώρα τι είναι τα χαρτάκια που βλέπετε σε κάθε ναό.

Μέσα από αυτή τη ξενάγηση μάθαμε ακόμα τον τρόπο προσευχής των Σιντοϊστών που αρχικά πετάνε ένα κέρμα σε ένα ξύλινο κουτί με χαραμάδες, έπειτα κάνουν δύο φορές υπόκλιση, χτυπάνε δύο φορες παλαμάκια, προσεύχονται για αυτό που θέλουν, και τελειώνουν κάνοντας μια ακόμα υπόκλιση.

Έπειτα επισκεφθήκαμε πολλούς ναούς και βουδιστικούς και Σιντό μέσα σε ένα πανέμορφο τοπίο.

Όταν τελειώσαμε την περιήγηση μας δοκιμάσαμε και ένα γλυκό σε μορφή φύλλου που είχε υπέροχη γεύση μαζί με ένα ποτήρι τσάι για να χαλαρώσουμε.

Έπειτα πήραμε το καραβάκι για να γυρίσουμε πίσω και να πάμε στην πόλη όπου θα εξερευνούσαμε τα διάφορα μνημεία της πόλης που αφορούν την έκρηξη της ατομικής βόμβας.

Πρώτα όμως σταματήσαμε για να φάμε ένα Okonomiyaki αλλά Hiroshima style που κατά την γνώμη μου είναι πολύ καλύτερο από αυτό της Οσάκα. Εδώ τα υλικά μπαίνουν σε στρώσεις και δεν ανακατεύονται όλα μαζί κάτι που κατά την γνώμη μου σε βοηθάει να ξεχωρίζεις καλύτερα τις γεύσεις και να το απολαμβάνεις.

Ο σωστός τρόπος για να το φάτε είναι πάνω στο πλατό στο τραπέζι σας που διατηρείται ζεστό και έχει το συμβολισμό ότι την εποχή που ο κόσμος περνούσε δύσκολα μετά την έκρηξη της βόμβας και το τέλος του Β' Παγκοσμίου πολέμου ο καθένας έβαζε ότι είχε σε ένα τηγάνι το έψηναν και έτρωγαν από εκεί μέσα όλοι μαζί.

Όσον αφορά την ιστορία της πόλης θα αφήσω το βίντεο που φτιάξαμε να σας εξηγήσει και να σας δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Αρκεί να πω ότι η ξενάγηση σας με το Hiroshima local tours περιλαμβάνει και την είσοδο στο μουσείο 200 γιέν. Μέσα στο μουσείο από το οποίο δεν θα δείτε πλάνα έχει πολλές σκληρές εικόνες αλλά έτσι είναι ο πόλεμος, και πρέπει να υπάρχουν αυτές οι εικόνες γιατί κάποιοι ξεχνούν τις επιπτώσεις και τις συνέπειες που έχει, και με ευκολία "χτυπούν" (μεταφορικά πάντα) την "σειρήνες" του πολέμου σε ένα πατριωτικό παροξυσμό. Από την Χιροσίμα λοιπόν μια πόλη που έχασε το 60% του πληθυσμού της και καταστράφηκε ολοσχερώς στέλνουμε ένα μήνυμα ειρήνης σε όλους.

Έτσι πέρασε η τόσο γεμάτη μέρα μας στη πόλη με μια ξενάγηση που κράτησε 8 ώρες! Το κόστος για μια τέτοια ολοήμερη ξενάγηση είναι από 7.000 με 16.500 χιλιάδες τιμή που εξαρτάται στα ποσά άτομα είστε. Πολύ ακριβό είναι η αλήθεια αφού πρέπει να δώσετε 140€ αν είστε δύο άτομα ενώ συμφέρει καλύτερα αν είστε 10 άτομα αφού η τιμή πέφτει στα 7000 γιέν δηλαδή 59 €.

Το απόγευμα χαλαρώσαμε στο σαλόνι του χοστέλ μας τρώγοντας, χαλαρώνοντας και απαντώντας στα μηνύματα φίλων της σελίδας και των συγγενών.

Η επόμενη μέρα ήταν πιο χαλαρή αφού είχαμε δει όσα θέλαμε στην πόλη. Πήγαμε ξανά σε κάθε αξιοθέατο για να γυρίσουμε τα πλάνα για το βίντεο που σας δείξαμε παραπάνω και έπειτα περπατήσαμε ως το πάρκο Shukkeien που σας προτείνουμε οπωσδήποτε να επισκεφθείτε.

Έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αισθητικής ενός παραδοσιακού Ιαπωνικού κήπου και κόστος εισόδου τα 300 γιέν. Μέσα θα βρείτε υπαλλήλους του κήπου που με μεγάλη ευχαρίστηση θα σας κάνουν δωρεάν ξενάγηση για να σας πουν ωραίες πληροφορίες.

Ο συγκεκριμένος κήπος αν και καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς, εκτός από 3 δέντρα και το γεφυράκι, υπήρξε χώρος που έμειναν οι ντόπιοι μετά την έκρηξη. Βρέθηκαν πολλά πτώματα σε ένα συγκεκριμένο σημείο του κήπου που βρίσκεται δίπλα σε ένα από τα 6 ποτάμια που διασχίζουν την πόλη της Χιροσίμα. Για εμένα προσωπικά μου έβγαζε μια ηρεμία ο κήπος, μια αρμονία, και ζήλεψα που εδώ μπορεί κάποιος να κάνει την τελετή τσαγιού(κόστος 1200 yen) στα 3 σπιτάκια (tea houses) που υπάρχουν. Βέβαια γίνεται μόνο μια φορά το μήνα αλλά αξίζει να δείτε τις παρακάτω ημερομηνίες μήπως και τύχει να βρεθείτε τότε στο ταξίδι σας.

Οι ημερομηνίες για την τελετή τσαγιού για το 2020:

26/01 - 16/02 - 29/03 - 05/04 - 29/04 - 07/06 - 14/06 - 05/07 - 20/09 - 01/10 - 03/11 - 08/11

Κάναμε και ένα πέρασμα από το κάστρο της χιροσίμα που είδαμε απλά εξωτερικά και δεν είχε πολλές διαφορές αρχιτεκτονικά με τα υπόλοιπα αλλά αξίζει να περάσετε να το δείτε.

Αφού απολαύσαμε την βόλτα μας γυρίσαμε στο κέντρο της πόλης για να φάμε σε ένα εστιατόριο που ανήκει σε μια αλυσίδα που έχει μαγαζιά σε όλη την χώρα και φημίζονται για τον τρόπο που σου σερβίρουν και τρως το φαγητό σου.

Πρόκειται για το Ichiran Ramen Hiroshima που τρως το φαγητό σου απομονωμένος από τους άλλους με ξύλινα διαχωριστικά και συγκεντρώνεσαι στο φαγητό σου.

Αρχικά πατάς το κουμπί που βρίσκεται μπροστά σας για να παραγγείλετε την σούπα σας Ramen που ειδικεύεται το συγκεκριμένο εστιατόριο, επιλέγοντας τι θα έχει μέσα και το μέγεθος του μπώλ σας. Όλο αυτό γίνεται μέσα από ένα μικρό παραθυράκι που ουσιαστικά δεν βλέπεις τον σερβιτόρο στο πρόσωπο, σαν να τρως κρυφά!

Ιδανικό εστιατόριο για να πας με παρέα που έχει τύπους που τους αρέσει να τσιμπάνε από το πιάτο των άλλων και στο τέλος σου τρώνε το φαγητό!!😂😂

Νομίζω ότι μέσα από αυτό το αγαπημένο είδος εστιατορίων για τους ντόπιους καταλαβαίνει κανείς και την μοναχική φύση των Γιαπωνέζων που λόγω του ντροπαλού και κλειστού χαρακτήρα τους δεν κοινωνικοποιούνται εύκολα. Στο συγκεκριμένο εστιατόριο η σούπα noodles ramen ήταν η κορυφαία που δοκιμάσαμε με τον καλύτερο ζωμό!!

Μετά το γεύμα μας πήγαμε στο σταθμό Hiroshima που βρίσκεται και το terminal για τα λεωφορεία της Willer Express bus για να πάρουμε το νυχτερινό λεωφορείο για Τόκιο σε μια διαδρομή που κράτησε 12 ώρες!!!

Από τις 19:00 μέχρι τις 07:00 της επόμενης ημέρας ,αλλά βέβαια κάνοντας πολλές στάσεις για ξεκούραση επιβατών και οδηγού. Εγώ πάντως κοιμήθηκα πολύ καλά και δεν κατάλαβα πως πέρασαν οι ώρες!

© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF.Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.